İnsanlar daha pahalı olsa da, sürücüsüz taksiyi tercih ediyor

Ride-Hailing Uygulamaları Fiyat Karşılaştırması: Waymo, UberX ve Lyft

San Francisco merkezli Obi adlı uygulama, 25 Mart ile 25 Nisan tarihleri arasında topladığı 90 bin veriyi analiz ederek, “ride-hailing” uygulamalarının fiyat ve bekleme sürelerini karşılaştırdı. Sonuçlara göre, Lyft’in ortalama yolculuk fiyatı 14,44 dolar iken, Uber’in 15,58 dolar ve Waymo’nun ise 20,43 dolar olduğu belirlendi.

Waymo: Pahalı Ancak Popüler

Techcrunch’un haberine göre, Waymo’nun fiyatları diğerlerine göre daha yüksek olmasına rağmen, kullanıcı ilgisi azalmış değil. Şirket, Mayıs ayında haftada 250 bin ücretli yolculuk gerçekleştirdiğini duyurdu. Obi’nin gelir sorumlusu Ashwini Anburajan’a göre, otonom araçların sürücüsüz olması beklenirken, araçları çalıştırmanın oldukça pahalı olduğu ve bu dönüşümün beklenenden daha yavaş gerçekleştiği ifade edildi.

Özellikle yoğun saatlerde, Waymo’nun fiyatlarının Lyft’e kıyasla ortalama 11 dolar ve Uber’e kıyasla ise 9,50 dolar daha fazla olduğu görüldü. Ancak kullanıcılar, teknolojiye olan heyecan ve araçta yalnız olma arzusu gibi faktörlerden dolayı bu farkı ödemeye razı gibi görünüyor.

Fiyatlandırma Karışıklığı

Rapora göre, Waymo’nun fiyatlandırma algoritmasının Uber ve Lyft kadar gelişmiş olmadığı belirtildi. Kısa mesafeli yolculuklarda fark daha da artıyor:

  • 1,4 kilometrenin altındaki kısa yolculuklarda, Waymo’nun kilometre başına ücreti Uber’den yüzde 41,5, Lyft’ten ise yüzde 31,1 daha pahalı.
  • 4,3 – 9,3 kilometre arasındaki yolculuklarda bu fark azalıyor: Lyft 2,60 dolar/km, Uber 2,90 dolar/km, Waymo ise 3,50 dolar/km ücret alıyor.

Ayrıca, uzak mesafeden araç talep etme zorunluluğunun, bekleme süresini ve fiyatı artırdığı ancak kullanıcıların bu durumdan fazla etkilenmediği belirtildi.

Yalnızlığın Konforu

Obi’nin yaptığı kullanıcı anketine göre, katılımcıların yüzde 70’i sürücüsüz araçları tercih ettiğini belirtirken, yüzde 74’ünün en büyük endişesinin güvenlik olduğu ortaya çıktı. Aynı anket sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 40’ı Waymo için aynı ya da daha az ödemek istediklerini ifade etti.

Anburajan’a göre, kullanıcıların robotaksilere daha fazla ödeme yapmasının sebebi araçta yalnız olmanın sunduğu konforun etkileyiciliği. Kendi huzurlu küçük alanlarında seyahat etmenin birçok kişi için değerli bir deneyim olduğu belirtildi.

Related Posts

Apple, iOS 26 için duyurmadığı özellikler üzerinde çalışıyor

Apple, haziran ayının başında yeni iOS 26 arayüzünü tanıttı ancak bu arayüz kullanıcılar tarafından eleştirildi.

Siber güvenlik alarmı: Yüzlerce yazıcı tehdit altında

Siber güvenlik kuruluşu Rapid7 tarafından yapılan kapsamlı bir araştırma, Brother, Fujifilm, Ricoh, Toshiba ve Konica Minolta gibi önde gelen markaların toplamda 748 çok fonksiyonlu yazıcı, tarayıcı ve etiket yazıcısında sekiz kritik güvenlik açığı …

Psikologtan kritik uyarı: Yaratıcılığınızı kaybedebilirsiniz!

Psikolog Ecem Özcan Tatlıdil, yapay zeka kullanımının bilinçsizce artmasının bireyde yaratıcılık kaybına ve bağımlılığa yol açabileceğini belirtti. Uzman isim, özgün düşünce yetisinin kaybına karşı uyarıda bulundu.

MediaTek, Dimensity 8450’yi resmen duyurdu

MediaTek, Dimensity 8450 yonga setini resmi olarak duyurdu. Şirket, bu duyuruyu, işlemcinin OPPO’nun yeni amiral gemisi akıllı telefonu Reno 14 Pro’da Mayıs ayında zaten yerini almış olmasının ardından yaptı. Dimensity 8400 ile büyük ölçüde benzer …

ChatGPT’yle konuşup başka birine dönüşenler anlattı: Eşiyle boşanan bile var

Hayatımıza hızla dahil olan yapay zekanın en çok kullanılan uygulamalarından biri ChatGPT… Ancak bu bot ile uzun süreli ve derin sohbetler, sınırları zorlayan etkiler bırakabiliyor. Aralarında evliliği biten, gerçeklik algısı sarsılan ve bunalım yaşayanların da bulunduğu bazı kullanıcılar, yaşadıkları sıra dışı deneyimleri paylaştı.

WhatsApp’a yeni özellik! Her gün 1,5 milyar kişi görecek…

Meta, WhatsApp kullanıcılarını yakından ilgilendiren bir değişikliği hayata geçiriyor. DURUM SEKMESİNDE OLACAK WhatsApp, “Durum” sekmesine reklam ekleyerek işletmelerin potansiyel müşterilere daha kolay ulaşmasını hedeflediğini açıkladı …