İnsanlar daha pahalı olsa da, sürücüsüz taksiyi tercih ediyor

Ride-Hailing Uygulamaları Fiyat Karşılaştırması: Waymo, UberX ve Lyft

San Francisco merkezli Obi adlı uygulama, 25 Mart ile 25 Nisan tarihleri arasında topladığı 90 bin veriyi analiz ederek, “ride-hailing” uygulamalarının fiyat ve bekleme sürelerini karşılaştırdı. Sonuçlara göre, Lyft’in ortalama yolculuk fiyatı 14,44 dolar iken, Uber’in 15,58 dolar ve Waymo’nun ise 20,43 dolar olduğu belirlendi.

Waymo: Pahalı Ancak Popüler

Techcrunch’un haberine göre, Waymo’nun fiyatları diğerlerine göre daha yüksek olmasına rağmen, kullanıcı ilgisi azalmış değil. Şirket, Mayıs ayında haftada 250 bin ücretli yolculuk gerçekleştirdiğini duyurdu. Obi’nin gelir sorumlusu Ashwini Anburajan’a göre, otonom araçların sürücüsüz olması beklenirken, araçları çalıştırmanın oldukça pahalı olduğu ve bu dönüşümün beklenenden daha yavaş gerçekleştiği ifade edildi.

Özellikle yoğun saatlerde, Waymo’nun fiyatlarının Lyft’e kıyasla ortalama 11 dolar ve Uber’e kıyasla ise 9,50 dolar daha fazla olduğu görüldü. Ancak kullanıcılar, teknolojiye olan heyecan ve araçta yalnız olma arzusu gibi faktörlerden dolayı bu farkı ödemeye razı gibi görünüyor.

Fiyatlandırma Karışıklığı

Rapora göre, Waymo’nun fiyatlandırma algoritmasının Uber ve Lyft kadar gelişmiş olmadığı belirtildi. Kısa mesafeli yolculuklarda fark daha da artıyor:

  • 1,4 kilometrenin altındaki kısa yolculuklarda, Waymo’nun kilometre başına ücreti Uber’den yüzde 41,5, Lyft’ten ise yüzde 31,1 daha pahalı.
  • 4,3 – 9,3 kilometre arasındaki yolculuklarda bu fark azalıyor: Lyft 2,60 dolar/km, Uber 2,90 dolar/km, Waymo ise 3,50 dolar/km ücret alıyor.

Ayrıca, uzak mesafeden araç talep etme zorunluluğunun, bekleme süresini ve fiyatı artırdığı ancak kullanıcıların bu durumdan fazla etkilenmediği belirtildi.

Yalnızlığın Konforu

Obi’nin yaptığı kullanıcı anketine göre, katılımcıların yüzde 70’i sürücüsüz araçları tercih ettiğini belirtirken, yüzde 74’ünün en büyük endişesinin güvenlik olduğu ortaya çıktı. Aynı anket sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 40’ı Waymo için aynı ya da daha az ödemek istediklerini ifade etti.

Anburajan’a göre, kullanıcıların robotaksilere daha fazla ödeme yapmasının sebebi araçta yalnız olmanın sunduğu konforun etkileyiciliği. Kendi huzurlu küçük alanlarında seyahat etmenin birçok kişi için değerli bir deneyim olduğu belirtildi.

Related Posts

Yapay zekâ girişimi Perplexity’den Google Chrome için 34,5 milyar dolarlık teklif

Yapay zekâ girişimi Perplexity’den Google Chrome için 34,5 milyar dolarlık teklif

35 dakikada şarj oluyor, 250 bin liradan satılıyor

Çin’de 1,7 milyonuncu Wuling Hongguang Mini EV üretim hattından çıktı.

Temmuz ayında en güçlü Android telefonlar hangileri oldu?

Her ay AnTuTu tarafından açıklanan listeye göre Temmuz ayının en güçlü Android telefonu belli oldu.

Düşünen yapay zekâ ne kadar düşünebilir

Her şey 1950’lerde ‘Makineler düşünebilir mi’ sorusuyla başladı…

Kendi yaptığı yapay zekadan korktu: Chatgpt CEO’su Sam Altman’dan geceleri uykunuzu kaçıracak itiraflar!

Yapay zeka devriminin mimarı, OpenAI CEO’su Sam Altman, kendi yarattığı teknoloji karşısında dehşete düştüğünü itiraf etti. Yeni modeli test ederken yaşadığı anı atom bombasını geliştiren “Manhattan Projesi”ne benzetti.

Google, karbondioksit bataryalarıyla enerji depolama alanına giriyor

Google, İtalya merkezli Energy Dome ile yaptığı küresel anlaşmayla uzun süreli enerji depolama teknolojisine yatırım yapıyor. Karbondioksit tabanlı batarya sistemi, yenilenebilir enerjinin sürekliliğini sağlamayı amaçlıyor.